Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

ULMA na budowie najdłuższej estakady w Małopolsce

2024-11-06
Na odcinku S7 Widoma – Kraków Nowa Huta powstaje ogromna estakada, która połączy okolice ul. Łowińskiego i Morcinka. Obiekt ES-201 będzie miał długość ok. 1,5 km a maksymalna wysokość jego podpór będzie wynosić 20 m. Odcinek Widoma – Kraków to ostatnia część trasy ekspresowej S7, której brakuje do połączenia Warszawy i Krakowa.

ULMA dostarczyła rozwiązania do realizacji elementów pionowych estakady (fundamentów, filarów i przyczółków) oraz kompleksowo części najazdowej estakady (wraz z ustrojem nośnym) od strony Północnej Obwodnicy Krakowa o nazwie M1L4.

Do wykonania ustroju nośnego ULMA zaproponowała system dźwigarkowy MK. Ruszt górny pod konstrukcją ustroju nośnego zaprojektowano z dźwigarków VM, ułożonych wzdłuż belki ustroju nośnego. Ruszt dolny stanowią natomiast ramy wykonane z rygli stalowych systemu MK. Belki VM połączono z ryglami stalowymi MK przy pomocy klamer.

Segmenty montażowe zostały oparte na wieżach systemu T-60, a do deskowania poprzecznic zastosowano ruszty z belek VM i rygli MK, poszyte sklejką 21 mm.