Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Intensywne prace budowlane na Zakopiance

2017-12-06
Po ponad 8 miesiącach intensywnej pracy i wykonaniu 20 z 22 filarów obiektu 21 przyszedł czas na realizację ustroju nośnego. Do wykonania zostały dwie podpory nitki prawej w kształcie litery Y. Dwa etapy filarów, tj. trzon i podstawa głowicy zostały zrealizowane, a do pełnego efektu brakuje ramion. Ramiona realizowane są przy użyciu systemu samowznoszącego ATR.

Skrzynka ustroju nośnego w przęsłach 1-6 oraz 10-13 wykonywana jest na bazie systemu MK oraz ENKOFORM HMK. Do zrealizowania przęseł ULMA dostarczyła ponad 250 gotowych blatów zewnętrznych (skrzydełka) i ponad 100 blatów wewnętrznych. Płyta jezdna ustroju wykonywana jest za pomocą systemu stropowego ENKOFLEX. W przęsłach 1-6 pierwszy raz w Polsce ULMA zastosowała przejezdne deskowanie skrzydełek. Deskowanie zostaje odspojone przy użyciu specjalnego ślizgu, a następnie za pomocą rolek wspornikowych przetaczane zostaje na drugi etap płyty – na budowę dostarczono, tzw. podłogę wyprzedzającą.

Na obiekcie 21 zrealizowano również trzy segmenty startowe, a na jednym z nich zakończono montaż wózka formowania wspornikowego z deskowaniem firmy ULMA. Deskowanie wózka, ze względu na ogromne gabaryty zostało zmontowane na budowie, a następnie dopasowane do nawisu. Na potrzebę wykonania jednego segmentu startowego ULMA dostarczyła 94 blaty, tzw. pierwomontaże. W sumie wyposażyła budowę w dwa takie komplety. Do wykonania segmentów użyte zostały następujące systemy: wieże podporowe MK, wieże podporowe T-60, deskowanie uniwersalne ENKOFORM VMK oraz różnego rodzaju profile stalowe.

Więcej o projekcie: Obiekt 21 w ciągu drogi ekspresowej S7