Dwa nowe mosty w Krakowie - kolejny etap modernizacji linii kolejowej E-30
Konstrukcję wsporczą deskowania płyty obiektu M1 zaprojektowano w formie bramek technologicznych nad rzeką Wisłą. Przewidziano trzy przęsła na bazie kratownic H-33 o długości 24 m, dwa o długości 30 m i jedno przęsło przy użyciu blachownic TAC o długości 12 m. Posadowienie kratownic H33 i blachownic TAC zaprojektowane zostało na istniejących w nurcie rzeki podporach starego mostu, specjalnie do tego celu zaadoptowanych i przeznaczonych docelowo do rozbiórki. Podparcie konstrukcji deskowania stanowią platformy z dźwigarów HEB wraz z ramami MK (każda platforma składa się z 20 kompletów, w skład których wchodzi profil HEB i dwie ramy MK), wieże T-60 oraz podpory ALUPROP i S-40. Obudowa boczna wykonywana będzie na bazie systemu ramowego PRIMO.
W przypadku Mostu M3 konstrukcja wsporcza jest wykonywana w formie bramek technologicznych, składających się z czterech przęseł o rozpiętościach konstrukcyjnych takich samych jak dla obiektu M1. Przęsło o długości 24 m zaprojektowano na bazie blachownic TAC 1200, dwa kolejne przęsła o długości 30 m wykonane będą przy użyciu kratownic H33, a ostatnie przęsło zrealizowane zostanie z dźwigarów stalowych DIPE 450 o długości 9 m. Podparcie blachownic TAC i kratownic H33 wykonane jest za pomocą wież MK i S-40. Podparcie deskowania na realizowane jest przy użyciu wież T60 oraz wież wysokonośnych MK.
Zachęcamy do obejrzenia filmu z budowy TUTAJ