Opis inwestycji
Tunel zbudowano w ramach projektu reorganizacji transportu publicznego w Terrassie. Trasa będzie obsługiwać do 32 000 osób na dobę.
Rozwiąnia ULMA
Deskowanie sklepienia było podparte na wieżach o wysokości 17 m, ze względu na brak możliwości oparcia na płytach pośrednich, które stanowiły element przebiegającego poniżej tunelu metra. Zastosowano kompleksowe rozwiązanie techniczne składające się z wózka nośnego, wież T-500, kratownic H-33, systemu BRIO i stężeń poprzecznych w rozstawie 5,2 m.
Wózek, którego długość wynosiła 14 m, pozwolił na wykonanie 130-metrowego tunelu w sekcjach o długości 12,35 m. Średnica deskowania sklepienia miała 22 m.
Przetaczanie wózka wymagało tylko jednego dnia roboczego, dzięki czemu możliwe było wykonywanie trzech odcinków obiektu w ciągu dwóch tygodni.
Po ukończeniu każdego odcinka wieże, szyny i pozostałe elementy systemowe demontowano i przenoszono na kolejną działkę roboczą.