Opis inwestycji
Tunel Blanka stanowi jeden z elementów praskiej podziemnej infrastruktury transportowej o łącznej długości 8 km. Ogromne tunele tworzą skomplikowany system wentylacyjny obiektu. Na szczególną uwagę zasługuje tunel SO 05 o największym przekroju poprzecznym w Czechach.
Rozwiązania ULMA
ULMA dostarczyła rozwiązanie umożliwiające wykonanie wszystkich elementów podziemnej konstrukcji.
Tunel SO 05 zbudowano przy użyciu dwóch wózków o długości 6,5 m - jednego służącego do montażu zbrojenia a drugiego, zasadniczego, do wykonania żelbetowej konstrukcji. Oba wózki wyposażono w przestronne podesty robocze umożliwiające składowanie sprzętu i bezpieczną pracę na wysokości.
Wymiary tunelu:
- Długość: 120 m
- Szerokość: 17,5 m
- Wysokość: 14 m
Zaproponowane rozwiązanie umożliwiło swobodne przesuwanie wózków, w szczególności na wykonywaną płytą w tunelu SO 04.
Tunel SO 04: dwa kolejne odcinki tunelu o różnych przekrojach i długościach sklepienia oraz dolnej części i ścian bocznych zrealizowano za pomocą wózków przejezdnych. Wózki zaprojektowano na bazie konstrukcji wstępnie zmontowanych w warsztacie, co pozwoliło przyspieszyć prace.
Ściany kanałów wentylacyjnych tunelu STT zrealizowano za pomocą przesuwnych wózków o prostej konstrukcji. Strop wykonano za pomocą deskowania ENKOFLEX.
Firma ULMA dostarczyła kompletne rozwiązanie dla złożonego projektu skrzyżowań tuneli o różnych przekrojach.