Opis inwestycji
Terminal WICET (z ang. Wiggins Island Coal Export Terminal) powstanie w strefie Golding Point na terenie portu morskiego w Gladstone.
Rosnący popyt pozwoli na zwiększenie udziałów zakładów przemysłu węglowego ze stanu Queensland w eksporcie węgla. Przypuszcza się, że po uruchomieniu terminalu wydajność eksportowa portu w Gladstone wzrośnie dwukrotnie, sięgając nawet 80 mln ton rocznie.
Rozwiązania ULMA
Firma ULMA dostarczyła deskowania i rusztowania niezbędne do realizacji całego projektu, w zakres którego wchodziła budowa nabrzeża o długości 2 km oraz tuneli do przewozu węgla o długości 950 m.
Zakres opracowania technologii obejmował m.in. Wykonanie deskowania o odpowiedniej szczelności, rozwiązania zmian kierunków tuneli oraz zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.
Projekt zrealizowano za pomocą wózków tunelowych zaprojektowanych na bazie systemu MK. System stężeń systemu MK zapewnił odpowiednia sztywność układu przy jednoczesnym ograniczeniu koniecznej do zastosowania ilości elementów, co pozwoliło na zaprojektowanie wózków o stosunkowo niewielkiej wadze. Elementy systemu MK umożliwiły zastosowanie większych niż standardowe podestów do betonowania.
Tunele realizowano odcinkami o długości od 15 do 30 m.
System hydrauliczny umożliwiał demontaż elementów deskowania. Wózki przesuwane były z prędkością 6,2 m/min. za pomocą silników elektrycznych. Wewnętrzna średnica tuneli wynosi 6,5 m. Sklepienie tunelu miało zmienną grubość od 37,5 cm (w najwyższej części) do 70 cm przy podstawie ścian bocznych.
Na budowie zastosowano również deskowania pionowe ENKOFORM VMK i ORMA oraz deskowanie poziome ENKOFLEX.
Obiekt został wykonany we współpracy z Uni-Span, partnera ULMA w Australii. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej Uni-Span.