Opis
Budowa lini metra w Rzymie. Linia C przebiega 30 m pod powierzchnią terenu i posiada 25,5 km długości.
Charakterystyka realizowanych obiektów:
Stacja Alessandrino:
- Długość 2 równoległych tuneli: 115 m
- Zmienny promień krzywizny od 4,29 do 4,9 m
Stacja Mirti:
- Długość 2 równoległych tuneli: 46 m
- Zmienny promień krzywizny od 4,29 do 4,9 m
Stacja Malatesta:
- Długość tunelu: 165 m
- Zmienny promień krzywizny od 4,29 do 4,9 m
Ściany na stacji Lodi:
- Obwód kondygnacji: 276 m
- Wysokość ścian na pierwszej kondygnacji: zmienna od 4,21 do 6,03 m
- Wysokość ścian na pozostałych kondygnacjach: od 6,16 do 6,76 m
Rozwiązania ULMA
Stacja Alessandrino została zrealizowana za pomocą wózka przejezdnego o długości 12,1 m. Obiekt wykonywano w dwudniowych cyklach betonowania. Wózek był montowany w całości na budowie przez 23 dni oraz został użyty do wykonania obu równoległych tuneli.
Stację Centocelle zrealizowano za pomocą wózka ze stacji Alessandrino, który podzielono na 6-metrowe moduły.
Podczas realizacji stacji Mirti zastosowano wózek przejezdny o długości 6,1 m, który pracował w cyklach 3-dniowych. Konstrukcja wózka pozwoliła na wykonanie spadku w części środkowej deskowania, co umożliwiło ominięcie istniejacej płyty.
Stacja Malatesta:
Wózek przejezdny do realizacji stacji Malatesta miał długość 12,1 m. Betonowanie odbywało się w cyklach 3-dniowych. Na krzywiznach długości betonowanych odcinków skracano z 12 na 6 metrów.
Montaż wózka odbywał się na budowie i trwał 17 dni. Rozwiązanie to, po niewielkiej przebudowie, zostało także zastosowane na budowie stacji Alessandrino.
Ściany od długości 12 m na stacji Lodi realizowano w cyklach 2-dniowych za pomocą kozłów oporowych MK.