Opis inwestycji
W ramach tej inwestycji, nazywanej jedną z najważniejszych w Gdańsku, planowana jest rozbiórka istniejącego wiaduktu oraz realizacja nowych w ciągu Traktu Św. Wojciecha - głównego połączenia centrum miasta z dzielnicami południowymi a także drogą krajową 91. Nowa infrastruktura drogowa obejmie obszar od ul. 3 Maja do ul. Augustyńskiego, zwiększając dostępność transportową miasta i ułatwiając komunikację kierowcom oraz pieszym. Koszt całego projektu to 147 mln złotych. Na potrzeby tej realizacji ULMA zaproponowała indywidualne rozwiązania w zakresie deskowań, spełniając wymagania generalnego wykonawcy – firmy Budimex.
Rozwiązania ULMA
Projekt obejmuje powstanie aż czterech nowych obiektów inżynieryjnych. Największy z nich to dwunitkowa estakada, której długość dla jezdni prawej wynosi 88 m, a dla jezdni lewej 77,5 m. Wyzwaniem, które pojawiło się podczas realizacji prac było odkopanie fragmentu XVII- wiecznego Bastionu Wiebego – konieczna była realizacja bramki nad tym historycznym obiektem w przęśle E3-E4. Zespół ULMA zaprojektował ją, wykorzystując 15-metrowe kształtowniki DIPN500 i 12-metrowe HEB450, które pośrednio podparto na wieżach MK-150 poprzez belki oczepowe HEB320. Poza częścią ustroju przebiegającą nad Bastionem Wiebego, bezpośrednią podporę deskowania stanowiły wieże T-60, które świetnie sprawdzają się w przypadku realizacji ustrojów nośnych obiektów mostowych. Do realizacji ustroju nośnego wykorzystano system Enkoform HMK.