Opis inwestycji
Inwestycja stanowi element Programu Przyspieszenia Rozwoju (PAC) finansowanego przez władze stanu Bahia. Droga BR- 324, stanowiąca jeden z głównych szlaków komunikacyjnych w regionie, łączy stan Maranhão z portem w Salvador de Bahia. W ciągu drogi zaprojektowano wiele obiektów mostowych. Jednym z nich jest wiadukt nr 16, przebiegający nad obszarami podmokłymi i autostradą, o długości 260 m, z płytą zespoloną o szerokości 10,5 m. Długość przęseł obiektu dochodzi do 40 m. Do budowy obiektu wybrano metodę nawisową, która nie wymagała stosowania dźwigu ani podpór oraz umożliwiła utrzymanie ruchu.
Rozwiązania ULMA
Zastosowanie czterech 8-metrowych, przejezdnych wózków formowania wspornikowego umożliwiło jednoczesne betonowanie 32 mb płyty jezdnej. Cykl betonowania wynosił 10 dni.
Zastosowanie wózków przejezdnych skróciło czas realizacji obiektu, w porównaniu z metodą na rusztowaniach stacjonarnych.