Opis inwestycji
Most Tingo o długości 40 m i szerokości 9,4 m znajduje się w amazońskiej prowincji Bagua Grande, w ciągu północnej Autostrady Interoceanicznej, której długość wynosi 900 km. Szlak łączy północne wybrzeże Peru z Atlantykiem za pośrednictwem kilku portów śródlądowych na Amazonce.
Najważniejszym etapem inwestycji była budowa konstrukcji wsporczej deskowania. Poszczególne odcinki deskowania o długości 15 m i szerokości 2,6 m ustawiano na fundamentach tymczasowych, wykonanych w nurcie rzeki. Przygotowane fundamenty miały 2,0 m wysokości i 0,4 m szerokości.
Rozwiązania ULMA
Projekt mostu dostosowano do naturalnego, nieregularnego biegu rzeki, z uwzględnieniem możliwych nagłych wzrostów stanu wody.
Konstrukcję wsporczą wykonano na bazie kratownic MK. Usztywnione elementy o szerokości 2,6 m oparto na betonowych fundamentach tymczasowych rozmieszczonych w korycie rzeki. Na poprzecznych kratownicach MK ułożono drewniane dźwigary VM-20, które stanowiły podparcie dla wież BRIO. Na konstrukcji ustawiono deskowanie COMAIN, które posłużyło do zaformowania spodu i boków dźwigara mostu.