Opis inwestycji
Most będzie stanowił pierwsze od 1963 roku połączenie dwóch obszarów o dużym znaczeniu gospodarczym: Kitchener oraz Cambridge. Obiekt ułatwi dojazd do jednej z najważniejszych tras w kraju - Autostrady 401.
Most ma długość 247 m i posiada 4 przęsła. Najdłuższe z nich, znajdujące się bezpośrednio nad rzeką, ma 95 m długości.
Przęsło zostało wykonane metodą nawisową, zastosowaną w Ontario po raz pierwszy od lat 80. Wykorzystano ją z powodu bardzo zróżnicowanej rzeźby terenu.
Rozwiązania ULMA
Przy budowie mostu zastosowano dwa wózki jezdne CVS, zamontowane na dwóch filarach po przeciwnych stronach przęsła. Łącznie wykonano 19 segmentów. Segmenty miały długość 4,75 m. System dostosowany był do szybkiej zmiany przekroju.
Wstępny montaż konstrukcji wykonywany był w magazynie firmy ULMA, a następnie jej przedstawiciele służyli pomocą przy dalszym montażu na placu budowy.
Budowa systemu MK pozwoliła dopasować deskowanie do zmiennego przekroju segmentów. Zaprojektowanie niezależnych deskowań wewnętrznego i zewnętrznego umożliwiło znaczne skrócenie cyklu pracy. Deskowanie zbudowano w większości z elementów standardowych, co ograniczyło koszty wykonania zadania.
Filary o wysokości od 15 do 18 m wykonano za pomocą deskowania ORMA oraz konsol wznoszących CR-250. Deskowanie przenoszono w całości za pomocą żurawia.
Do realizacji tego projektu posłużyły systemy deskowań firmy ULMA.