Opis inwestycji
Znaczną część strefy Las Llamas w Santander zajmuje ekologiczny Park Atlantycki. Budowa mostu jest częścią projektu mającego na celu redukcję zatłoczenia na drogach. Projekt reorganizacji ruchu zakłada stworzenie dodatkowych dróg komunikacjynych.
Most w Las Llamas o długości 102 m umożliwia przejazd nad terenem parku. Betonowa konstrukcja składa się ze skrzynkowego dźwigara środkowego i bocznych nawisów ze ścieżkami. Dźwigar środkowy ma 5,8 m szerokości i 2,25 m wysokości.
Łuk konstrukcyjny obiektu o rozpiętości 60 m przechodzi poniżej płyty w element prostolinijny stanowiący część podpory. Odległość pomiędzy łożyskami wynosi 81,6 m. Grubość łuku zmienia się z 72 cm, w najwyższym punkcie, do 120 cm przy podstawie.
Płyta jezdna podwieszona jest do łuku za pomocą 18 par stalowych cięgien rozstawionych co 2,4 m. Szczyt łuku znaduje się na wysokości 7,8 m nad poziomem płyty.
Rozwiązania ULMA
Do realizacji mostu zastosowano uniwersalne deskowanie poziome ENKOFORM H-120, które dobrze sprawdza się w przypadku obiektów o nietypowych kształtach.
Deskowanie ustroju nośnego oparto w części lżejszej na wieżach OC, a w cięższej na wieżach T-500. Do podparcia deskowania w strefie przyczółków zastosowano wsporniki MT. Przyczółki wykonano za pomocą deskowania pionowego ORMA.