Opis inwestycji
Droga ekspresowa S69, niedaleko granicy słowacko-polskiej, łączy Bielsko-Białą ze Zwardoniem.
Projekt obejmował realizację węzła „Krakowska” typu „karo” i węzła „Mikuszowice” o nieregularnym kształcie, a także przebudowę drogi do parametrów trasy ekspresowej.
Najważniejszym obiektem inżynieryjnym odcinka jest czterojezdniowa estakada WS10 o dwubelkowym ustroju płytowym sprężanym o długości 460 m.
Rozwiązania ULMA
Deskowanie płyty pomostu wykonano w oparciu o system ENKOFORM HMK, który można dostosować do dowolnych przekrojów przy użyciu standardowych elementów. Deskowania ustawiono na wieżach T-60 o wysokości do 15 m.
Estakada WS10 przebiega nad rzeką Białą. Przeprawę wykonano za pomocą 24-metrowych blachownic, opartych na wieżach MK. Ustrój nośny obiektu podzielono na 20 odcinków. Najdłuższy betonowany odcinek miał 159,3 m, najkrótszy - 60 m.
Pozostałe wiadukty o długości 15 m wykonywano przy użyciu podpór aluminiowych ALUPROP.