Opis inwestycji
Metro w Dubaju to pierwsza kolej miejska na Półwyspie Arabskim. Docelowa długość całkowicie zautomatyzowanej sieci wyniesie 52,1 km i obejmie 47 stacji. Do chwili obecnej wykonano 10 stacji.
Pierwsze dwie linie metra, czerwona i zielona, biegną nad powierzchnią terenu po dwóch wiaduktach. Jedynie część znajdująca się w centrum miasta przebiega pod powierzchnią ziemi.
Wykonano 4 stacje. Trzy stacje linii zielonej (Al Ras, Ghubaiba, Baniyas Square) i jedną linii czerwonej (Union Square).
Rozwiązania ULMA
Stropy żelbetowe o grubości do 1,6 m zrealizowano przy zastosowaniu deskowania poziomego ENKOFLEX, ułożonego z elementów standardowych. Budowa systemu umożliwiła dopasowanie całego deskowania do nieregularnych kształtów stropu.
System ENKOFLEX pozwolił na uzyskanie betonów o wysokiej jakości powierzchni, przy jednoczesnym zachowaniu pełnego bezpieczeństwa podczas wykonywania prac. Do deskowania stropowego zastosowano dwa rodzaje podparć: dla stropów niższych - podpory EP, a dla wyższych, do 12 m wysokości - wieże T-60. Wieże podporowe były przenoszone z jednego miejsca na drugie bez konieczności ich demontowania przed kolejnym zastosowaniem.