Opis inwestycji
Restrukturyzacja portu lotniczego w La Palma obejmowała rozbudowę platformy lotniska, budowę nowych wejść i parkingu tymczasowego oraz budowę nowego terminalu.
Rozwiązania ULMA
Platforma stanowi budynek z trzema kondygnacjami podziemnymi. Przy realizacji dwóch pierwszych kondygnacji zastosowano deskowanie RECUB. Dla stropu wykorzystano żebra o grubości 18 cm. Ruszt stropu podparto na podporach SP. Konstrukcja stropu pozwoliła na szybką rotację sprzętu pomiędzy kondygnacjami. Podczas układania zbrojenia oraz układania betonu zastosowano pełną ochronę dla systemu RECUB, co gwarantowało bezpieczne wykonywanie prac.
Trzecią kondygnację z pełnym stropem wykonano przy użyciu stolików podporowych VR podpartych podporami EP. Poszczególne stoliki przenoszone były na kolejne takty bez konieczności demontażu systemu, co znacznie wpłynęło na przyspieszenie prac.
Nowy terminal pasażerski o powierzchni 2.900 m2 mieści halę przylotów, halę odbioru bagażu oraz pomieszczenia techniczne o powierzchni 1.300 m2. Najwyższa kondygnacja przeznaczona jest na parking dla 130 samochodów. Strop najwyższej kondygnacji wykonano przy użyciu deskowania kasetonowego RECUB. Konstrukcja budynku pozwala na ewentualną jego rozbudowę o kolejne 6 kondygnacji.
Słupy przy wejściu na lotnisko wykonano z zastosowaniem deskowania pionowego ENKOFORM VMK, opartego na konsolach wznoszących. Systemy umożliwiły zastosowanie elementów standardowych do formowania ścian o nietypowej geometrii.