Wsporniki HC zostały zaprojektowane do bezpiecznego wykonywania wsporników i części wewnętrznych żelbetowych płyt jezdnych mostów prefabrykowanych i zespolonych.
Budowa rozwiązania bazuje powtarzalnych konstrukcjach modułowych oraz zespole elementów kotwiących, umożliwiających zawieszanie wsporników na belkach mostów prefabrykowanych i zespolonych.
Element zakotwienia osadzane w betonie mogą być tracone lub odzyskiwalne, w zależności od charakterystyki wykonywanego obiektu.
Wsporniki płyt jezdnych:
- Konstrukcja rozwiązania bazująca na ryglach MK-120, podporach pionujących oraz dźwigarkach drewnianych.
- Możliwość łączenia rygli MK-120 za pomocą różnego rodzaju łączników.
- Ustawianie docelowego kształtu elementu za pomocą podpór pionujących
- Dwie możliwości oparcia wspornika HC na belkach mostowych. W przypadku większych obciążeń stosowana jest Stopa Wspornika HC, dla mniejszych wystarczy podparcie z belki drewnianej.
Podparcie wewnętrznej części płyty jezdnej:
- Możliwość zaprojektowania rozwiązania do realizacji wewnętrznych wsporników płyt jezdnych obiektów dwunitkowych.
- Bezpieczeństwo: możliwość montażu i demontażu “z góry”. Brak konieczności wykonywania prac “z dołu”.
- Niewielki ciężar elementów: konstrukcja bazująca na elementach do montażu ręcznego.
- Proste w użyciu: niewymagane specjalne kwalifikacje do użytkowania.
- Szybki montaż: większość elementów łączona za pomocą sworzni.
- Rzowiązanie wszechtronne: możliwość zaprojektowania rozwiązania do złożonych geometrii.